Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Higher education --- Dillemans, Roger --- Education [Higher ] --- Enseignement post-secondaire --- Enseignement supérieur --- Enseignement universitaire --- Hoger onderwijs --- Onderwijs [Hoger ] --- Supérieur (Enseignement) --- Études supérieures --- Études universitaires --- S38/1400 --- 92 --- 001 --- 378.4 <493 KUL> --- 378.4 <493 LEUVEN> --- Academic collection --- #SML: Chinese memorial library --- 82-5 redevoering --- Universités Universiteiten --- 378.4 --- Toespraken --- Universiteit Leuven ; geschiedenis --- Works not related to China and the Far East--Education --- biografieën --- Wetenschap en kennis--(algemeen) --- Universiteiten: Katholieke Universiteit Leuven--KUL --- Universiteiten--België--LEUVEN --- 378.4 <493 LEUVEN> Universiteiten--België--LEUVEN --- 378.4 <493 KUL> Universiteiten: Katholieke Universiteit Leuven--KUL --- 001 Wetenschap en kennis--(algemeen) --- KU Leuven (1970-....) --- 378.4 <493 LEUVEN> Universities--Belgium--LEUVEN --- Universities--Belgium--LEUVEN --- Universiteit Leuven--geschiedenis --- 489
Choose an application
Teaching --- sociale opvoeding --- onderwijs --- opvoeding --- Educational psychology --- persoonlijkheidsontwikkeling --- #gsdbP --- #GBIB:IDGP --- Education Opvoeding --- Enseignement Onderwijs --- Psychologie Psychologie --- Analyses (formation) Analyse (opleiding) --- 419.3 --- onderwijspsychologie (ler) --- 432 --- Pedagogische psychologie --- Onderwijspsychologie --- Opvoedingspsychologie --- 37.022 --- persoonlijkheidsvorming --- onderwijspsychologie --- leerpsychologie --- empathie --- persoonlijkheidsleer --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--?.022 --- 37.03 --- 371 --- 159.95 --- 159.94 --- 159.93 --- 37.022 Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--?.022 --- pedagogische psychologie --- #GGSB: Psychologie --- Psychologie
Choose an application
Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Sociale agogiek --- algemeen. --- handboeken en inleidingen. --- jeugdwerk- en beleid. --- Onderwijs. --- education --- onderwijssociologie --- onderwijs --- Sociology of education --- pedagogiek --- School management --- Belgium --- 304 --- 37 --- Maatschappelijke vraagstukken --- Onderwijs --- Educational sociology --- Education --- Aims and objectives --- Onderwijs: filosofie --- Onderwijs: toekomstperspectieven --- 450.42 --- Samenleving --- onderwijssociologie, democratisering van het onderwijs --- 316.4 --- Onderwijssociologie --- #GGSB: Jongeren --- Z371 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- Z++95/02 --- #A9510A --- onderwijs en maatschappij --- 450.41 --- Onderwijsfilosofie --- 37 Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- 450.4 ) Onderwijsvernieuwing --- autonomie --- onderwijskunde --- #PBIB:+110.10 --- ontwikkelingen --- oriëntering --- tendensen --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- 450.4 --- onderwijskunde (ler) --- Onderwijs en maatschappij --- 37.014 --- Beleid --- Toekomstvisies --- Waarden --- Leefgemeenschap --- onderwijs en sociaal milieu --- schoolbeleid --- onderwijspolitiek --- #GSDBP --- #SBIB:316.334.1O310 --- #SBIB:316.334.1O200 --- #SBIB:IO --- 37.013 <493> --- 37.012 <493> --- 371.014 <493> --- #A9505A --- #KVHB:Onderwijs --- #KVHB:Onderwijsbeleid --- #KVHB:Maatschappij --- BE / Belgium - België - Belgique --- 476 --- 470 --- Enseignement Onderwijs --- 371 --- 371.2 --- 371.1 --- Sociologisch onderzoek i.v.m. doelstellingen in het onderwijs (onderwijssystemen) --- Onderwijsbeleid en organisatie: algemeen --- Economie van de opvoeding --- Openbaar onderwijs: algemeenheden --- 37 Education --- 370 --- Onderwijsfilosofie (Onderwijsvisie) --- Onderwijskunde --- Onderwijsonderzoek --- Toekomstvisie --- Waarde (ethiek) --- Analyse --- Evaluatie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Samenlevingsvorm --- Jongeren --- Catechese (geloofsopvoeding)
Choose an application
he father reaches of human nature (1971)
Gerontologie --- Psychologie --- Persoonlijkheid --- humanistische psychologie --- #GBIB:CBMER --- #GSDBP --- Psychologie Psychologie --- Société Maatschappij --- Valeurs (personnel) Waarden (personeel) --- Education Opvoeding --- Créativité Creativiteit --- #KVHB:Humanistische psychologie --- #KVHB:Algemene psychologie --- 159.9 --- Developmental psychology --- Affective and dynamic functions --- Cognitive psychology --- Music --- Maslow, Abraham H. --- Psychologie. --- Man --- Volwassene
Choose an application
Dit boek gaat uit van de veronderstelling dat maatschappelijke gedragingen een uiting zijn van onderliggende mensbeelden. Die mensbeelden analyseren en helder maken moet dan ook bijdragen tot inzicht en oplossing van diverse problemen. Eerst wijst de auteur op verschuivingen door de tijden heen in het zelfverstaan van de mens. Daarna laat hij zien welk mensbeeld gecreëerd wordt vanuit de fysica, de psychologie, de sociologie en de evolutieleer. Uiteindelijk wordt het dominante beeld van de 'mens-als-individu' indringend gerelativeerd en ontwerpt de auteur een mensbeeld 'voorbij-het-individu'. De mens is een knooppunt van relaties.
Man --- Science --- -Social sciences --- -Human beings --- 159.923 --- Academic collection --- 3 --- 316.4 --- 159.9 --- $?$93/09 --- #KVHB:Mensbeeld --- mensbeeld --- opvoeding en onderwijs --- wijsgerige antropologie --- Evolutie --- Geschiedenis --- Individualisme --- Mensbeeld --- Natuurkunde --- Opvoeding --- Psychologie --- Sociologie --- Homo sapiens --- Human race --- Humanity (Human beings) --- Humankind --- Humans --- Mankind --- People --- Hominids --- Persons --- Behavioral sciences --- Human sciences --- Sciences, Social --- Social science --- Social studies --- Civilization --- Natural science --- Science of science --- Sciences --- Philosophy --- Persoonlijkheid. Identiteit --- #A9607W --- Human beings. --- Social sciences --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Philosophy. --- fundamentele pedagogiek --- fundamentele pedagogiek. --- 159.923 Persoonlijkheid. Identiteit --- Fundamentele pedagogiek. --- mensbeelden --- vroedkundige opleiding --- 127 --- zelfconcept --- Mensbeeld. --- Lerarenopleiding --- algemeen. --- Human beings --- 432 )* THEORETISCHE OPVOEDKUNDE --- 450.41 --- Maatschappij --- Mensbeelden --- antropologie --- pedagogie --- #GGSB: Sociale wet. essays --- #GSDBP --- Education Opvoeding --- Enseignement Onderwijs --- Société Maatschappij --- Social philosophy --- Social theory --- Normal science --- Philosophy of science --- Wijsgerige antropologie --- Onderwijsfilosofie --- 37 --- fysica --- Political philosophy. Social philosophy --- Philosophical anthropology --- sociologie --- leraren-leerling relatie --- onderwijs --- opvoeding --- evolutieleer --- aansprakelijkheid (recht) --- intermenselijke relaties --- Sociale wet. essays
Choose an application
Dit boek brengt het denken en voelen van de jongeren scherp engenuanceerd in beeld en toont ons de jeugd zoals we haar zelden te zien krijgen. Het steunt op een onderzoek bij 4700 jonge mensen tussen 17 en 18 jaar oud. De auteurs interviewdenook 641 leraars. Hun opvattingen en houdingen worden naast diede jongeren gelegd, wat verrassende resultaten kan opleveren.
Jeugd en maatschappij. --- Lerarenopleiding --- Algemeen. --- sociale relaties --- ethiek --- Age group sociology --- jongerencultuur --- identiteit --- verenigingsleven --- gender --- Sociology of education --- jeugdproblematiek --- jeugd --- individualisering --- participatie --- Jongeren en maatschappij ; Vlaanderen --- Jongeren ; sociaalwetenschappelijk onderzoek ; Vlaanderen --- jeugdsociologie --- jeugdcultuur --- opiniepeilingen --- leerkrachten --- secundair onderwijs --- 159.922.8 --- #SBIB:314H330 --- #SBIB:316.7C131 --- #GSDBP --- #SBIB:004.GIFTSOC --- #SBIB:HIVA --- #GBIB:IDGP --- 323.2-053.6 --- 316.346.3-053.6 --- #KVHB:Jeugdpsychologie --- #KVHB:Sociologie --- #KVHB:Jongerencultuur --- #KVHB:Identiteit --- 159.922.8 Psychologie van de adolescent --- Psychologie van de adolescent --- 362.8 --- 301.08 --- 301.17 --- 371.22 --- 371.1 --- Bevolkingsstudies: leeftijdsgroepen: jeugd: algemeen --- Cultuursociologie: jeugdcultuur --- #GGSB: Jongeren --- 187 Kinderrechten en Vrije tijd --- #GGSB: Pastoraal --- Sociologie Sociologie --- Société Maatschappij --- Valeurs (société) Waarden (maatschappij) --- 308.4 --- jeugd (ler) --- Jeugd ; sociaal-wetenschappelijk onderzoek ; Vlaandere --- Jeugd en maatschappij ; Vlaanderen --- Adolescenten --- Adolescentenpsychologie --- Jeugd --- Onderwijsgevenden --- Sociologie --- generatieconflicten --- sociologie --- toekomstvisies --- trends --- C6 --- leerlingen --- onderwijzend personeel --- Sociologie van de jeugd --- sociale groepen, jeugd --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Jongeren --- Pastoraal
Choose an application
De auteurs laten zich reeds vele jaren in met praktijkbegeleiding van (beginnende) docenten. Wat zij uit hun gevarieerde ervaring, uit actieonderzoek, uit studie en uit veelvuldige gesprekken als globale visie terzake hebben ontwikkeld, leggen zij nu aan belangstellenden in Vlaanderen en Nederland voor. Zij richten zich in eerste instantie tot docenten, leidinggevenden en onderwijsbegeleiders van het hoger onderwijs. Dat betekent geenszins dat praktijkbegeleiding in haar onderscheiden vormen enkel van nut zou zijn voor dat onderwijsniveau en niet voor het basis- en secundair onderwijs. Zij hopen trouwens dat het boek ook daar zijn weg mag vinden. Praktijkbegeleiding is voor de schrijvers een overkoepelende term. Hij dekt werkoverleg, mentorschap, collegiale consultatie, coaching, supervisie en intervisie. Die werkvormen willen zij zorgvuldig onderscheiden zien. Dat is, zo menen zij, van kapitaal belang voor een in alle opzichten zo verantwoord mogelijk operationaliseren en praktiseren van praktijkbegeleiding.
Coaching. --- Lerarenopleiding --- Onderwijsvernieuwing. --- Algemeen. --- lerarenbegeleiding --- Teacher education. Teacher's profession --- professionaliteit --- onderwijspraktijk --- onderwijskwaliteit --- praktijkbegeleiding --- leerkrachten --- competentieontwikkeling --- #GGSB: Onderwijs --- #GGSB: Pedagogie --- #PBIB:2004.3 --- #PBIB:gift 2004 --- #PEDA *1.112.4 --- #PEDA *1.133 --- Coaching Coaching --- Enseignement Onderwijs --- Enseignement supérieur Hoger onderwijs --- Formateurs Opleiders --- Formation des formateurs Vorming van de opleiders --- Mentorat Mentorschap --- Qualité Kwaliteitszorg --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Doceren --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Onderwijsbegeleiding --- docentenbegeleiding --- hoger onderwijs --- kwaliteitszorg --- professionalisering --- 450.7 --- leraren --- onderwijs --- 458.1 --- 481.7 --- Coaching --- Docentenbegeleiding --- Ethiek --- Hoger onderwijs --- Intervisie --- Kwaliteitszorg --- Mentoren --- Onderwijsbegeleiding --- Onderwijsmanagement --- Supervisie --- Werkoverleg --- coaching --- intervisie --- lerarenopleiding --- mentoraat --- onderwijsbegeleiding --- supervisie --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- 489.4 --- docenten --- docentenbegeleiding (ler) --- 371.213 --- Begeleiding --- Onderwijs --- Samenwerking --- 371.12 --- 482 --- 489.59 --- Leraren hoger onderwijs --- Lerarenbegeleiding --- kwaliteitsbewaking (audit) --- leerkracht --- leerkrachtenopleiding --- D120262.jpg --- Larenbegeleiding --- beroepsvervolmaking --- functioneringsgesprek --- kwaliteitsbewaking --- pedagogiek --- #gsdbP --- 371.35 --- 371.22 --- 658.37 --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Opleiding en bijscholing --- Organisatie - Management --- Leraren --- Stages --- Kwaliteit --- Professionalisering --- Doceren --- 371.21 --- Leraar --- Stage --- Mentor --- Directie --- Taalonderwijs --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Pedagogie
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|